Miljøvennlig bedrift

I vårt bedrift er vi opptatt av miljø. Vi tenker miljø, og reduserer materialbruk og kostnader på avfallshåndteringen.

Vårt mål er å gi mindre belastning på naturen, og å bidra til det globale klimaarbeidet.

100% TRYGG

Vi føler oss så sikre i vår vurdering av en butikk som har mottatt utmerkelsen Sertifisert E-handel at vi tilbyr alle forbrukere som handler i disse e-butikkene en kjøpsbeskyttelse. Kjøpsbeskyttelsen innebær at kunden får erstatning om noe skulle gå galt.

Kjøpsbeskyttelsen gjelder opptil kr 10 000 pr. kjøp, den inngår automatisk og er gratis.

Trygghet for brukere gir lønnsomhet for nettbutikken vår!

Kjøpsvilkår

Kjøpsvilkår for NORTBERG AS netthandel

www.nortberg.no 

Her kan du gjøre deg kjent med kjøpsvilkårene til Nortberg AS som gjelder når du handler i vår nettbutikk.

Generelt

Kjøpsvilkårene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Når du har gjennomført en bestilling mottar du en ordrebekreftelse på e-post, som forteller deg hvilke(t) produkt/er du har kjøpt. Salgsbetingelsene og annen informasjon på www.nortberg.no er bare tilgjengelig på norsk.

Forbrukerkjøp reguleres bl.a. av forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovenpersonopplysningslovene-handelsloven, og finansavtaleloven. Følg lenkene til disse lovene hvis du vil ha mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp. Der det i disse handelsvilkårene stilles krav til skriftlighet, er dette oppfylt ved bruk av e-post, SMS, brev, telefaks e.l. Dersom du vil at vi skal sende eventuelle purringer, påkrav o.l. til deg på e-post, SMS, eller tilsvarende elektroniske kommunikasjonsmetoder, må du uttrykkelig akseptere dette ved å krysse av i en avkrysningsboks eller lignende.

For å kunne handle på www.nortberg.no  må du ha fylt 18 år eller ha juridisk rett til å inngå et kjøp, for eksempel i form av aksept fra verge.

1. Produkter

Produkter som selges av Nortberg AS kan brukes i Norge. Produktene har en norsk manual i fysisk eller digital form, når produktene krever det.

2. Parter

«Selger» er: Nortberg AS som selger sine varer på www.nortberg.no.

Informasjon om Nortberg AS:

  • Org.nr. 918 742 190
  • Telefon til kundesenter: 940 99 585
  • e-post: info@nortberg.no

 «Selger» blir i det følgende benevnt «vi», «oss» eller «Selger». Kjøper er: den person som er oppgitt som kjøper i bestillingen, og blir i det følgende benevnt «du», «deg», «din» eller «ditt». 

  «Kjøper» er den personen som foretar bestillingen.

3. Din bestilling

Bestillingen er bindende så snart vi har mottatt bestillingen på vår server (datamaskin). Vær dog oppmerksom på at en part ikke er bundet av avtalen, dersom det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken, eller i kjøperens bestilling, og annen part innså, eller burde ha innsett, at det forelå en slik feil.

Du kan også angre kjøpet i henhold til lov om angrerett, se avtalens pkt.6.

Når vi mottar din bestilling vil vi bekrefte denne, og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen, når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen stemmer overens med din bestilling. Dersom det ikke er samsvar mellom din bestilling og ordrebekreftelsen, kan du kontakte kundeservice på tlf. 455 66 165, eller på info@nortberg.no. 

Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt en informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrivefeil, eller tekniske feil i tekst, priser og bilder, kan forekomme, og at dette kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring, eller på annen måte. 

Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling, eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.  

4. Betaling

Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring, som følge av endrede priser fra våre leverandører, valutaendringer, avgiftsendringer, utsolgte varer, restordrer, ikke fremkomne varer, tastefeil og force majeure.

Vi har åpent 24 timer i døgnet i nettbutikken, og derfor kan du alltid handle hos oss. I korte perioder kan visse deler av hjemmesiden være utilgjengelig på grunn av vedlikehold. 

Vi forbeholder oss retten til å endre priser på produkter som er i kampanjer eller lignende.

Vi har alt du trenger for trygg og enkel betalingsløsning for å få betalt online. Du kan velge å metale med:

  • VIPPS
  • PayPal
  • Klarna
  • Vanlig bankoverføring
  • Visa / Delta / Electron
  • MasterCard / Eurocard
  • Maestro
  • American Express

Betaling for varen vil først bli oppkrevd fra det tidspunktet varen blir sendt fra selger til kjøper.

Nortberg AS garanterer at de betalingsalternativer som tilbys på www.nortberg.no sin nettbutikk er sikre. Nortberg AS tilbyr en sikker kortbetaling i samarbeid med www.payex.no.

Til toppen

5. Levering

Nortberg AS tilbyr gratis levering i hele Norge. Vi leverer ikke varer til Jan Mayen eller Svalbard. Kontakt oss gjerne, hvis du har spørsmål.

Når vi har registrert din bestilling, vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. I løpet av få dager vil du motta en e-post med en sporingskode. Du kan spore varens ferd på transportøren sin hjemmeside. Alle produkter leveres med pakkepost og du vil motta en e-post samt en SMS med opplysninger om når varen kan hentes på nærmeste postkontor.

For sendinger større enn 35 kg  vil transportøren kontakte deg på SMS, for å avtale tidsintervall for leveringen. Dette bestilles så på transportørens hjemmeside. Transportøren kontakter deg også ca. 30 minutter før de kommer, den dagen dere har avtalt. For å sikre at du mottar riktig vare vil transportøren be om legitimasjon, når varen leveres.

Leveringstid 

Leveringstiden er vanligvis 2 - 14 hverdager. Tiden gjelder lagervarer og kan variere avhengig av hvor i Norge du bor. Vi gjør alltid så godt vi kan for å opprettholde den angitte leveringstiden slik at du skal få dine produkter så fort som mulig. Leveringstiden varierer ut i fra hvilke dager transportøren kjører ut til ditt postnummer. 

Dersom vi må vente på en leveranse fra leverandøren, eller bestille varen hos produsenten, kan levering ta opptil 3 - 5 dager lenger.

Vi gjør vårt beste for å overholde forventet leveringstid, som angitt ved bestilling, men vi kan dessverre ikke garantere levering en bestemt dag. Dersom du drar på ferie eller lignende har du mulighet for å be om en ønsket leveringsdato i kommentarfeltet, i handlekurven. 

Hvis varen ikke kan leveres 

Dersom leveransen forsinkes, vil vi gi deg informasjon så snart vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om når en eventuell levering kan skje, eller om produktet/ene er utsolgt. Du har da mulighet for å velge en erstatningsvare eller angre kjøpet. Det kan forekomme situasjoner hvor det er umulig å fullføre en bestilling, f.eks. dersom våre leverandører ikke kan fullføre sin oppgave overfor oss. Nortberg AS reserverer seg derfor retten til å fraskrive seg fra alle krav om erstatning fra kunden som gjelder forsinkelser av levering.

Undersøkelsesplikt

Når du mottar produktene, bør du undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene har blitt skadet under transport, eller om produktene har feil eller mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen, eller dersom den har mangler, skal kjøper melde fra til selger ved reklamasjon.

Ved transportskader

Vi anbefaler alle våre kunder å sjekke emballasjen nøye når den mottas og på den måten oppdage eventuelle fraktskader allerede ved levering. Hvis uhellet er ute, og varen har tatt skade under transport, anbefaler vi at du nekter å motta varen og deretter kontakter oss så snart som mulig. Hvis innpakningen/emballasjen har en skade ved levering, men varen selv ser ut til å være uskadet, be da transportøren om å notere dette på fraktbrevet.  

Hvis det er tale om skjulte skader, altså skader som ikke kan konstateres ved levering, er det viktig at du ikke tar varen i bruk, før våre serviceteknikere har undersøkt varen. Det er også viktig at originalemballasjen lagres, som bevis for at skaden ikke var synlig ved levering. Opplever du en skjult skade, bør du kontakte oss hurtigst mulig. Skal varen først monteres på et senere tidspunkt, anbefaler vi at du pakker den ut med det samme, og sjekker at den er som forventet. 

Vi vil be deg fylle ut skadeskjemaet med all tilgjengelig informasjon – inkludert bilder av produktet og emballasjen. Vi forbeholder oss retten til å avvise krav som ikke inneholder bildedokumentasjon. 

OBS: Du kan ikke ta produktet i bruk, og du må beholde emballasjen inntil vi har funnet frem til en tilfredsstillende løsning. 

Bortkjøring - retur av gammelt produkt

Elektriske og elektroniske produkter, såkalte EE-produkter, er en omfattende og sammensatt gruppe produkter, som f.eks. hvitevarer og kjøkkenutstyr (vaskemaskiner, komfyrer, støvsugere o.l.). Det meste av EE-avfallet inneholder helse- og miljøfarlige stoffer og skal derfor ikke kastes sammen med annet avfall. Det er viktig at EE-avfall behandles forsvarlig ved bortskaffelse. Deler som inneholder miljøgifter behandles som farlig avfall, mens resten i stor grad resirkuleres.
 

Du kan få Nortberg AS til å hjelpe med retur av ditt gamle produkt, når vi leverer din nye vare. Velger du denne ytelsen, sørger vi for en miljøvennlig gjenvinning av produktet.

Dersom vi ikke kan tilby deg retur av gammelt produkt kan vi henvise til godkjent returpunkt.

Disse fem returselskapene har godkjenning fra Miljødirektoratet og tar hånd om alle typer EE-avfall:

ERP Norway AS
Elretur
Elsirk AS
Eurovironment AS
RENAS AS

6. Angrerett

Returrett i forbindelse med åpent kjøp

Hos Nortberg AS tilbys 30 dagers returrett på ubrukte produkter, fra den dagen du har mottatt dem. Dersom du ønsker å benytte Åpent Kjøp og returnere et produkt, er det viktig å sette seg inn i hvordan denne kunderettigheten fungerer. Vi stiller dessuten noen krav til tilstanden et produkt må ha ved retur.

Åpent kjøp stiller følgende krav til tilstand på en returnert vare:

  • Et produkt må være ubrukt og uskadet, dvs. i samme stand som du mottok den
  • Alle etiketter skal sitte på plagget og den originale emballasjen må medfølge returen 
  • Et produkt som returneres må være i samme stand som da det ble kjøpt. Vi må dessverre avvise produkter som bærer preg av bruk eller har synlige merker/skader/riper fordi det ikke er mulig å videreselge dem
  • Produktet må være rengjort

Spørsmål og svar om Nortbergs Åpent Kjøp garanti:

Er det noen krav til det som skal leveres tilbake?

Ja, produktet må være i samme stand som da du kjøpte det. Vi aksepterer dessverre ikke retur av produkter med synlige skader som riper eller andre bruksmerker. Det må være grundig rengjort. Alt tilbehør som fulgte produktet, må også returneres. Vi stiller også krav til at produktet leveres med originalemballasjen.

Kan jeg teste ventilator jeg har kjøpt?

Ja, du kan teste ventilatoren du har kjøpt. Du kan åpne emballasjen og undersøke varen. Hvis du gjør for omfattende undersøkelser, og produktet har synlige merker/skader/riper kan du ikke angre kjøpet.   

Kan jeg returnere ventilator jeg har allerede montert?

Nei, du kan ikke returnere ventilator som allerede har vært montert på veggen. Vi må dessverre avvise produkter som bærer preg av bruk eller har synlige merker/skader/riper fordi det ikke er mulig å videreselge dem.

Kunden er selv ansvarlig for å returnere produktet.  Varen(e) må pakkes forsvarlig. Det er ønskelig at varen(e) returneres i den opprinnelige produktpakningen og transportemballasjen.

Varen(e) skal være komplett. Det innebærer at alt tilbehør, slik som fjernkontroll, bruksanvisning og batterier skal være med i returen. Dersom returen ikke er komplett vil NORTBERG debitere innkjøpspris på de delene som måtte mangle.

Varen kan returneres til vårt retursenter:

Nortberg AS
Frankendalsveien 97
3261 Larvik

Ordren krediteres og du vil få utbetalt det du eventuelt har betalt.

Til toppen

7. Våre kundegarantier - Pengene tilbake 

Vi gir deg trygghet med full returrett hos Nortberg. Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp, gratis retur og bytte (for ubrukte produkter). Angrefristen begynner å løpe når varen er mottatt av kunde. Vi tar forbehold om at returretten kan frafalle ved gjentakende misbruk.

Er det en skade eller funksjonsfeil i løpet av de første 30 dagene, kan du få ny vare eller pengene tilbake, uten å måtte vente på reparasjon. Hvis produktet er skadet ved uhell eller selvpåført, gjelder ikke denne kundegarantien.

Garanti dekker feil som forbrukeren selv ikke står ansvarlig for.

Hvordan sender jeg varer kjøpt i nettbutikken i retur?

Du vil motta returetiketten din på epost fra oss. Har du ikke fått returetikett på mail så kan du kontakte kundeservice så hjelper vi deg. Send oss en e-post til info@nortberg.no.

8. Reklamasjon

Dine meninger som kunde vurderes høyt, derfor ber vi deg om å kontakte oss når du får problemer med et produkt du har handlet hos oss. Når vi har mottatt din reklamasjon jobber vi for å få behandlet denne innen 14 dager.

Du kan reklamere på en vare i inntil to år etter at du som kunde mottok varen.

Ved problemer eller feil ved varer: vennligst beskriv årsaken til reklamasjonen så komplett som mulig samt med bilder på dette for at vi skal kunne behandle din reklamasjon. Transportøren vil ta kontakt med deg for å avtale datoen hvor erstatningsvaren leveres, og den gamle hentes retur. Du vil motta returetiketten din på e-post fra oss. 

Det er imidlertid ikke en mangel hvis feilen skyldes unormal slitasje eller uriktig bruk - f.eks. at du har brukt den i strid med bruksanvisningen. Om varen har blitt skadet som følge av en ytre påvirkning (for eksempel støtskade eller normale slitasjeskader) dekkes dette ikke av garanti eller reklamasjonsretten.

Vi gir pengene dine retur så hurtig som mulig, og senest 14 dager etter at varen er mottatt.

9. Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen bør først sende inn en klage på  produktet som er kjøpt til Sertifisert E-handel – du kan sende klage her. Det er også mulig å ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådet fremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

Selgers kontaktinformasjon og kundeservice

Nortberg AS

Org nr: 918 742 190

Kontaktadresse: Frankendalsveien 97, 3261 Larvik

Telefonnummer: 940 99 585           

E-post: info@nortberg.no

Kontakt oss her

Hvorfor bør du velge oss?

  • Kjøpsvilkår
    Gratis levering!
  • Kjøpsvilkår
    Produkt direkte
    fra produsent!
  • Kjøpsvilkår
    Sertifisert
    E-handel
  • Kjøpsvilkår
    30 års erfaring!

Denne siden bruker informasjonskapsler.